sobota, 9 grudnia 2017

Szydełkowe śnieżynki i "ubranka" na bombki

Dla koleżanki wydziergałam takie oto śnieżynki:


Mają być do ozdobienia obrusa świątecznego. 
Jak będzie gotowy, poproszę Irenkę o zdjęcia, jak w ostateczności wygląda Jej dzieło, 
bo obrus ma być ręcznie malowany, a szydełkowe gwiazdki mają być przyszyte. 

Sobie zrobiłam parę srebrnych gwiazdek:


i dwa "ubranka" na bombki:



do plastikowej bombki włożyłam silikonowe kulki:


  Ubiegłoroczne śnieżynki uprałam i na nowo ukrochmaliłam:


I  zapewne to będą wszystkie szydełkowe ozdoby na choinkę; już mi się nic nie chce "tworzyć":((

*
Srebrne gwiazdki zrobiłam wg swojego projektu:
6 oczek łańcuszka w okrąg, w I rzędzie: 3oł,2słupki,3oł.3słupki x tyle by było 5 łuków z oczek łańcuszka,połączyć o.z. i przejść oczkami zamkniętymi do łuku poprzedniego rzędu.
w II rz: 3oł, 2sł,3oł,3sł, 3oł, w kolejny łuk: 3sł,3oł,3sł,  = 5 x , połączyć o.z. i przejść oczkami zamkniętymi do łuku poprzedniego rzędu.
w III rz: 3oł,2sł,5oł,3sł. w łuk, 3oł. o.z. w łuk 3oł .poprzedniego rzędu, 3o.ł. 3sł,5o.ł.3sł = 5x, połączyć o.z.
IV rz. obrobić oczkami ścisłymi naokoło gwiazdki: tam gdzie 3 o.ł - 3 o.ś; tam gdzie 5 - 5 o.ś. w każdy słupek 1 o.ś.
Uciąć nitkę i schować końcówkę w robótkę. Zrobić zawieszkę.


Ostatni rząd przerabiam oczkami ścisłymi. Spotkałam się z opisem, gdzie "moje" o.ś. nazywane są półsłupkami, tak więc jeśli ktoś będzie chętny na wydzierganie takiej samej śnieżynki, 
to proszę zwrócić na to uwagę:))
*
Miłego sobotniego wieczoru i miłej niedzieli:))

18 komentarzy:

  1. śnieżynki są śliczne, zwłaszcza te włochate ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obrus ręcznie malowany, naszyte gwiazdki ... brzmi bardzo ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama jestem ciekawa jak będzie taki obrus wyglądać:)Na pewno pięknie, bo już widziałam przez moją koleżankę namalowany obrus w liście oraz w tulipany:))

      Usuń
  3. O jejku, mnie też czeka pranie i upinanie śnieżynek brrr:-) A te włochate, srebrne gwiazdeczki wyglądają niesamowicie, z czego Ty je supłałaś Małgosiu? bo takiego kordonka jeszcze w swojej ubogiej karierze szydełkowej nie spotkałam:-) Pozdrowienia dla Ciebie i Gucia, mam nadzieje, że z oczkiem już lepiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten kordonek kupiłam w pasmanterii. Były również w kolorach czerwieni,bieli,zieleni,złota. Niestety - wyrzuciłam etykietkę i nawet nie wiem, jaka to firma produkuje takie kordonki.Może w google wpisz "kordonki dekoracyjne włochate' to wyskoczy jakiś namiar na nie:))
      Dziękuję za odwiedzinki:))

      Usuń
  4. Same cudeńka świąteczne.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne ozdoby!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam te szydełkowe gwiazdki, też bym chciała mieć takie, tylko nie mam pomysłu co nimi udekorować...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udekorować nimi można wszystko: od choinki, po okno:))
      Reniu - szydełkuj je, a potem na pewno znajdziesz na nie miejsce zawieszenia!
      Serdecznie pozdrawiam:))

      Usuń
  7. Śliczne ozdoby ,a te srebrzyste takie mroźne-zimowe,jak na grudzień przystało.

    OdpowiedzUsuń
  8. Małgosiu wreszcie znalazłam czas by pobuszować na Twoim pięknym blogu! Bardzo lubie tu zaglądać i strasznie tęskniłam! Niestety coraz więcej pracuję i ciągle brakuje mi na wszystko czasu. Ale dość tego marudzenia, nacieszyłam oczy i serce się raduje! Cudowne ozdoby, oszronione gwiazdki mnie rozczuliły, tyle w nich magi, elegancji aż czuć mroźną zimę! Gratuluję Kochana i życzę cudownych chwil w przygotowaniach świątecznych! Niech moc będzie z Tobą <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co prawda późno, ale bardzo dziękuję za odwiedzinki:))

      Usuń
  9. Piękne snieźynki - kochana Małgosiu wszystkiego dobrego z okazji Świąt - życzę zdrowia, spełnienia wszystkich marzeń, radości życia i spokoju - pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń