niedziela, 24 października 2021

Sukienka dla Rozalki - szycie ręczne

Mam w zapasach kilka bluzeczek moich córek, z których wyrosły i które nadają się do recyklingu.
Z jednej z takich bluzek uszyłam sukienkę dla Rozalki.
Szyta jeszcze bodajże wczesną wiosną, ale dopiero teraz pokazuję ją na blogu.
 Nie jest łatwo szyć z rozciągliwego materiału,
a taki właśnie był - ciągle mi się naciągał nie w tę stronę co trzeba i długo się z tym szyciem męczyłam, zanim skrojony materiał przybrał formę sukienki.
Zresztą jak dobrze się przyjrzycie, przód sukienki leciutko skręca, mimo iż prułam kilka razy i poprawiałam ten fragment przodu - niestety z miernym skutkiem.
Na razie zostawiłam tak jak jest, ale może kiedyś naszyję na tym szwie np. materiałowe kwiatki z tego samego materiału, bo jeszcze jakieś resztki jego zostały, wtedy nie będzie widać:))
Obrębiać sukienki nie musiałam - to oryginalny brzeg bluzki.
Dekolt obrobiłam szydełkiem i zrobiłam ażurowy kołnierzyk.













Rozalka ma na sobie sweterek, który zrobiłam z resztek koralowej niteczki dropsowej włóczki
alpaca silk brushed - jedwab z alpaką. To cudowna włóczka i niezwykle wydajna, bo z niecałego kłębuszka, jaki mi pozostał z moich robótek,
zrobiłam takie sweterki i dla swoich laleczek i jeden dla lalek Agnieszki.
Mam nadzieję, że sukieneczka i Wam się spodoba.

*
Serdecznie pozdrawiam:))

8 komentarzy:

  1. Przepiękna dziewczynka w cudownej stylizacji! Sukieneczka prześliczna! Koralowy sweterek również a szydełkowy kołnierzyk pasuje tu jak ulał!
    Aż miło obejrzeć, Małgosiu! Pozdrawiam Cię serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyszło świetnie, wygląda pięknie. Zwłaszcza w komplecie ze sweterkiem. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sukienka jest sliczna z tymi szydełkowymi dodatkami

    OdpowiedzUsuń