sobota, 9 października 2021

Hula - taniec i śpiew

 Taniec Hula wywodzi się z kultury hawajskiej, a osoba tańcząca gestem i ruchem ciała pokazuje łączność człowieka z naturą, wiarą, historią, magią i  emocjami jakie nim targają.
Taniec hula nie może też istnieć bez pieśni, której słowa wyrażają to samo co taniec.
Do tej pory nie zdawałam sobie z piękna tego tańca i moja wiedza o nim była i jest znikoma.
Poznanie tego tańca, to nie tylko obejrzenie paru filmików na you tube,
ale przede wszystkim zrozumienie każdego gestu tancerza, każdego ruchu,
ba nawet spojrzenia, jaki w trakcie tego tańca jest wykonywany.
Więcej o tym tańcu możecie przeczytać w internecie, gdzie z przyjemnością zapraszam, 
bo ja sama też przeczytałam o nim już sporo i obejrzałam podstawowe kroki wykonywane w tańcu,
skupiając się przede wszystkim na ruchach dłoni, rąk, bioder i całego ciała tancerzy i tancerek.
Zachwyciłam się tym tańcem i bardzo żałuję, że "odkryłam" jego piękno tak późno.
https://www.youtube.com/watch?v=ASl6exlOn0Y
https://www.youtube.com/watch?v=qBqHxrVgqXc
https://www.youtube.com/watch?v=mQTgr_3pHSI

Piszę o tym dlatego, że taniec ten związany jest z Agnieszką, która zajmuje się nauczaniem tego tańca, jest jego instruktorką. Dlatego też postanowiłam zrobić dla Agnieszki niespodziankę w postaci szydełkowego stroju hawajskiego dla Jej ulubionej laleczki RRFF - Alicji.
Nie wiem czy dobrze wywiązałam się z tego zadania, oceńcie to sami:









Strój do tańca hula zrobiłam od razu podwójnie, by i Maiko i Mayumi
mogły zaprezentować się w tym stroju.
Jeden trafił do Agnieszki, drugi na razie zatrzymałam sobie,
ale kto wie, może i ten trafi do Niej:))

*

Życzę słonecznej niedzieli i serdecznie pozdrawiam:))

10 komentarzy:

  1. Ale super strój! 😁 Fajnie wygląda na dziewczynkach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Małgosiu, jesteś niesamowita! Cudnie wyglądają Paolki w tych strojach. Stroje są przepiękne, bardzo podoba mi się cieniowana włóczka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w bardzo ładnie dobranych kolorach jest ten kordonek; troszkę go zostało, wiec jakaś kolejna sukieneczka będzie do zrobienia, ale już nie dla paolek; pewnie dla Ewy albo Rozalki:)))
      Bardzo dziękuję:))

      Usuń
  3. Pięknie laleczki ubrałaś, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super ubranka. O tańcu hula nic nie wiedziałam . Zainteresowałam mnie bardzo 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję:) To tak jak i ja - niewiele wiedziałam i niewiele więcej wiem, ale ogladając te filmiki starałam się sama tworzyć historię opowiadaną przez tancerzy, bo przecież nie znam języka tahiti i nie wiem co znaczą śpiewane słowa.

      Usuń
  5. Padłam z zachwytu, Małgosiu! Przecudne są te stroje a Paolki wyglądają przepięknie! Taniec hula...ciekawe, muszę się o nim czegoś dowiedzieć :)))
    Pozdrawiam serdecznie ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej - to aż taaak? Dziękuję baaardzo i cieszę się, że takie emocje wywołałam w Tobie tymi strojami:)))

      Usuń