piątek, 8 listopada 2019

Czapka na szydełku

Z zapasów włóczkowych wydobyłam na światło dzienne motki w kolorze czerwieni.
Sporo ich jest, sukcesywnie muszę je na coś przerabiać, bo zalegają dość długo.
Ta czapka powstała z włóczki Wendy (85 % akryl, 15 % wełna) w odcieniu ceglastym.
Kiedyś robiłam z niej szalik "warkocz Roszpunki",
ale nigdy go nie skończyłam, a po jakimś czasie po prostu sprułam.
Czapka zrobiona półsłupkami, w poprzek.
Każdy półsłupek wbijany jest w tylną nitkę półsłupka poprzedniego rzędu.
Ilość oczek łańcuszka - 45;
szydełko nr 5.





Do tej czapki dziergam komin:


Zostało jeszcze mi parę rzędów do ukończenia
i pewnie dawno bym go skończyła, ale w międzyczasie powstała kolejna czerwona czapka,
która czeka tylko na pompon i kolejna, tym razem w kolorze kremowym, jest w trakcie robienia.
Także nie próżnuję: robię wszystko na raz:
sweterki dla córci, ubranka dla Paolki, czapki:))
Melduję również, że skończyłam szydełkowy koc dla Basi,
który czeka tylko na sesję zdjęciową.

14 komentarzy:

  1. Śliczna czapunia i z tego, co piszesz wynika, iż szydełko u Ciebie rozgrzane do czerwoności. Czekam Małgosiu na kolejne prezentacje Twoich prac, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo - dobrze powiedziane - "rozgrzane do czerwoności" - faktycznie, cały czas "macham" szydełkiem, zmieniam jedynie mniejsze na większe i odwrotnie.
      Dziękuję:))

      Usuń
  2. Będzie śliczny komplecik 🥰🥰🥰🥰
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale będzie ognisty komplet, idealny kolor na jesień:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że troszkę zima pomrozi - bo czapka cieplutka i komin grzeje, więc na mroźne dni będzie idealny.
      Dziękuję:))

      Usuń
  4. Piękna czerwień i piękna czapka! Nie próżnujesz, jak widzę ♥♥♥
    Serdeczności Małgosiu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A no - nie próżnuję:)) Choć zauważyłam, że długo schodzi mi już wykańczanie robótek - schowanie nitek, zszycie i zrobienie nawet zdjęć przedłużam w nieskończoność.
      Dziękuję:))

      Usuń
  5. Splot jest super a czapka śliczna

    OdpowiedzUsuń
  6. Podziwiam - piękna czapka. Muszę na małej próbce sprawdzić swoje umiejętności. Może dam radę bo czapka bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo prosty wzór; wymaga tylko wkłuwania szydełka w odpowiednie miejsce - tylnią nitkę półsłupka. Spróbuj, na pewno dasz radę!

      Usuń
  7. Doskonale pamiętam, że kiedyś moja babcia bardzo dużo takich czapek mi robiła i z miłą chęcią w nich chodziłam przez całą zimę. Chyba mi pozostała ta pasja do nakryć głowy, bo jak wchodzę do sklepu https://hatfactory.pl/ i widzę te zestawy kapeluszy i czapek to jak dla mnie nie musi już być nic innego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś również tylko kupowane czapki nosiłam; zrobienie czapki na drutach czy szydełku to był dla mnie horror - jedną czapkę męczyłam przez cały sezon zimowy, a jak już skończyłam, to był koniec zimy. Teraz wypraktykowałam kilka wzorów i robię jedną za drugą:))
      Dziękuję za odwiedzinki i za komentarz:))

      Usuń