sobota, 14 września 2019

Szydełkowy sweterek z Nako Comfort Stretch

Ten szydełkowy sweterek miał być dla mnie; w trakcie dziergania okazało się, że:
po pierwsze - wychodzi za ciasny;
po drugie - zabraknie na mój rozmiar włóczki;
po trzecie - kolor zupełnie mi nie pasuje.
Jedyna nadzieja była taka, że któraś z moich córeczek wykaże chęć na posiadanie tego sweterka.
Wybrała go Basieńka, choć i Hania stwierdziła:"oooo - fajny", 
więc jak znam życie, to będą go nosić na spółkę.









                                                           Sweterek zrobiony z włóczki:
 Nako Comfort Stretch
90% akryl, 10% poliester
50g/motek/193 m
Robiłam szydełkiem nr 3,5; na całość zużyłam 7 motków tej włóczki.
Wykorzystałam włóczkę prawie do końca, zostało może 10 cm, co bardzo mnie cieszy.
Sposób przerobienia tej bluzeczki można znaleźć na you tube.
Schemat niestety musiałam usunąć, bo ponoć chroniony jest prawem autorskim,
o czym nie wiedziałam - schemat znalazłam na stronie Pinterest,
gdzie takich schematów można znaleźć do woli.
Ale cóż - sama nie lubię, gdy narusza się moje prawa,
więc i ja nie chcę naruszać czyich.
Na początek nabrałam 128 oczek i podzieliłam je na cztery części:
na przód - 29 oczek, na tył - 29 oczek i na dwa rękawy również po 29 oczek na każdy.
Na linię raglanu przeznaczyłam po 3 oczka,
na środku przerabiałam sekwencję 2 sł/2o.łań/2 sł.
Dekold obrobiłam rzędem oczek ścisłych i  rzędem oczek rakowych.
I tym się różnił mój sposób przerabiania od oryginalnego schematu.

*
Serdecznie pozdrawiam i miłej niedzieli dla wszystkich:))))))

11 komentarzy:

  1. Cudny sweterek Małgosiu, chociaż kolorek raczej też nie mój. Jak znajdziesz chwilkę zajrzyj tutaj https://reanja1.blogspot.com/2019/09/wenianki-zapraszaja-do-wspolnego.html taki ekspert jak Ty zdecydowanie by się Nam przydał :-) Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję:))
      Zajrzałam, Olu, ale nie wiem, czy będę miała czas na takie wspólne dzierganie, bo w sumie mam swoich parę robótek już zaczętych, czekających na ukończenie. Jednakże jakby co, to mogę służyć radą i pomocą jak najbardziej. Jestem zarówno dostępna na blogu, jak i na facebooku, można pisać też do mnie na e-maila - adres podany:))
      Jak trzeba to się nie zastanawiaj - pisz,a na pewno pomogę.

      Usuń
  2. Rewelacyjny sweterek Małgosiu i modelka piękna. Dzięki za schemat i opis. Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję:))
      Jak napisałam wyżej, schemat musiałam usunąć - prawa autorskie ponoć; no cóż - w razie co to na you tube znajdziesz opis wykonania tej bluzki.

      Usuń
  3. Bardzo ładna bluzeczka wyszła:-) Super, że Córcia przygarnęła. Szydełkowałam kiedyś z tej włóczki i byłam bardzo zadowolona z efektu, przede wszystkim zaś dlatego, że miła w dotyku i można nosić na gołe ciało:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczny sweterek, na pierwszy rzut oka wyglądał mi na zrobiony na drutach, a to jednak szydełko.
    Zapraszam do mnie na świąteczne Candy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i za komentarz i za zaproszenie:))

      Usuń
  5. Co za kunszt. Co za wykonanie. Co za precyzja. Jesteś wybitna Małgosiu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż się zarumieniłam:)) Bardzo dziękuję za pochwałę:)))

      Usuń
  6. Cudny szydełkowiec, taki delikatny! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń