czwartek, 11 lipca 2019

Kwadratowiec - szydełkowy kardigan

Sweter, który teraz Wam zaprezentuję zrobiony został w ubiegłym roku; 
można więc napisać, że przeleżał - i to dosłownie - ponad rok, 
zanim doczekał się sesji na właścicielce - mojej Hani.
Z powodu malowania pokoju w ubiegłym roku, wszystkie rzeczy z szaf zostały 
zapakowane w pudła i wyniesione do innych pokoi.
 Tak się złożyło, że sweter trafił do pudeł (jakim cudem???), 
które miały być kiedyś oddane do PCK lub zaniesione do Kościoła.
Oczywiście pudła leżały sobie przez kilka kolejnych miesięcy,
 a kiedy przyszła tegoroczna wiosna, przyszedł i czas, by zająć się uporządkowaniem tych rzeczy.
Dobrze, że przed ich oddaniem przejrzałam zawartość pudeł -
jakie było moje zdziwienie, gdy wśród ciuszków do oddania znalazłam ten sweter!
A wcześniej przepatrzyłam wszystkie zakamarki, schowki i pawlacze w poszukiwaniu tego swetra,
 bo chciałam ten sweter już dać Hani w prezencie na ubiegłoroczną Gwiazdkę.
Nie przyszło mi nawet do głowy, że może być w którymś pudle do oddania.
Na szczęście mój nawyk "przydasiowy" okazał się w tym przypadku jak najbardziej uzasadniony.
Moje córcie nieraz mi to wypominają, że nie od razu pozbywam się niepotrzebnych rzeczy, 
tylko po sto razy oglądam i zostawiam na "przyda się", nim na dobre się z nimi rozstanę.
Kiedy odnalazł się sweterek, musiałam czekać tylko, aż moja córcia znajdzie czas,
by zaprezentować się w nim i zrobić parę zdjęć do pokazania na blogu.
Przyszły wakacje, przyszedł też czas na sesję zdjęciową.
Zatem, by nie przedłużać, zapraszam:











Kardigan robiony jest wzorem "granny";
zmieniłam sposób przerabiania kwadratowca,
robiąc najpierw kwadrat, potem wydłużając tył,
a dopiero potem przerabiałam plisę na przody i kołnierz swetra.
Wykorzystałam zapasy czarnej wełenki.
Szydełko nr 3,5.


*
Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie:)))

12 komentarzy:

  1. Zarówno modelka, jak i sweter, prezentują się naprawdę wspaniale!
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka mama to skarb🙂 super sweterek i piękna modelka. Uwielbiam ten prosciutki wzorek kwadratu, bo niby prosty, ale możliwości wykorzystania mnóstwo. Pozdrawiam🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzór granny jest rzeczywiście uniwersalny; pasuje do wszystkich możliwych form dziergania na szydełku - koce, narzuty, swetry, płaszcze, sukienki, szale itp.
      Bardzo dziękuję:))

      Usuń
  3. Mam na swoim koncie kwadratowca, ale... mnie akurat się nie przyjął, teraz już wiem, że to nie dla mnie fason, choć na kimś podoba mi się niezmiennie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może spróbuj zrobić, tak jak ja zrobiłam? Zupełnie inaczej się układa niż zwykły kwadratowiec; przede wszystkim nie ściąga się w okolicy bioder, a oto właśnie w tej odmianie fasonu mi chodziło i tak zrobiłam przedłużając dół tyłu.

      Usuń
  4. Śliczny kwadratowiec Ci wyszedł.Na kimś mi się podobają sama jednak nie lubię ich nosić.

    OdpowiedzUsuń
  5. No, to rób ten tutorial :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobię, zrobię; tylko na razie czasu brakuje mi na wszystko - wiadomo - sezon ogórkowy trwa))

      Usuń
  6. Piękny ten sweter . Tez będę czekać na poradnik ....z niecierpliwością. Serdecznie pozdrawiam 😀🌞😍

    OdpowiedzUsuń