niedziela, 9 stycznia 2022

Drożdżowe bułeczki z serem lub owocami

Przepis ten odnalazłam w swoim kulinarnym zeszycie - a kiedy według niego pierwszy raz upiekłam te bułeczki, postanowiłam się z Wami nim podzielić, bo rzeczywiście są pyszne, jak zachwalała gazeta,
z której ten przepis pochodzi. *Pyszne jagodzianki* - taka jest nazwa tego wypieku:))
Ja oczywiście ciasto wykorzystałam do upieczenia bułeczek z serem i z moimi ulubionymi owocami - wiśniami. Przepis na ciasto jest uniwersalny,
więc  możemy wykorzystać swoje ulubione nadzienia.

50 g drożdży rozpuszczamy w 1 szklance ciepłego mleka, dodajemy 1 łyżkę mąki i cukru
i dokładnie mieszamy. Zaczyn odstawiamy na około 20 minut do wyrośnięcia.

4 jajka ubijamy z 1 szklanką cukru, łączymy z zaczynem, dodajemy 3 szklanki mąki, 1 cukier wianilinowy. Wyrabiamy ciasto, a pod koniec wyrabiania dodajemy 125 g rozpuszczonego, wystudzonego masła. Wyrabiamy, aż masło połączy się z ciastem.
Odstawiamy na ok. 30 minut do wyrośnięcia.

Z ciasta formujemy wałek, kroimy na niewielkie krążki i po spłaszczeniu ich
nakładamy po łyżce naszych ulubionych owoców, które wcześniej oprószamy mąką.
Zlepiamy bułeczki i kładziemy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Każdą bułeczkę smarujemy rozmąconym żółtkiem wymieszanym z niewielką ilością wody.

Pieczemy w nagrzanym do 180 stopni C piekarniku ok. 20 - 25 minut.
Po upieczeniu i ostudzeniu posypujemy cukrem pudrem.
Przepis pochodzi z gazety *Życie na gorąco*.




Okrągłe bułeczki z nadzieniem wiśniowym, podłużne z serem.
Nadzienie z sera zrobiłam po swojemu i jak zawsze *na oko*:
twaróg miksujemy, dodajemy 1 - 2 żółtka w zależności od ilości sera,
cukier do smaku, cukier wanilinowy, 
odrobinę śmietany lub masła. Ucieramy na puch.

Nie byłabym soba, gdybym nie dodała, że robiłam moje bułeczki dodając więcej mąki,
bo wydawało mi się, że ciasto jest za rzadkie. 
Tak więc nie bójmy się też i eksperymentować z przepisami i nie trzymajmy się ich ściśle,
gdybyśmy mieli wątpliwości, że jest coś nie tak.

Smacznego!

4 komentarze: