czwartek, 29 kwietnia 2021

Sweterek dla Anielki

Kupiłam włóczkę Drops Baby Merino z przeznaczeniem na sukieneczkę dla Anielki, ale uznałam, że trzy moteczki na szydełkowy wzór sukienki nie wystarczą, więc przeznaczyłam ją na sweterek. 
Nie bawiłam się w szukanie wzoru, dlatego zrobiony jest w najbardziej prosty sposób:
I rząd - słupki; II rząd - 1 słupek, 1 oczko łańcuszka (kratka).




Robiony jest od góry: nabrałam 101 oczek łańcuszka i rozmieściłam oczka:
po 17 na dwa przody, po 18 na rękawy i 31 na tył.
Dodawałam oczka w miejscu raglanu - w rzędzie ze słupkami - 16 oczek;
w rzędzie z kratką - 8 oczek.
Po 9 rzędach połączyłam tył z przodami i kontynuowałam dzierganie sweterka przez 7 rzędów,
w dwóch rzędach ze słupkami zgubiłam po 2 oczka modelując skos - w sumie 8 oczek mniej.
Rękawy przerabiałam przez kolejne 21 rzędów.
Dekolt obrębiłam dwoma rzędami oczek ścisłych i 1 rzędem wzoru kratki.
Całość zakończona wzorem 1 oczko ścisłe i 1 oczko łańcuszka.
Zrobiłam 10 sztuk kwiatków i przyszyłam w miejscach jak widać na zdjęciu - 
jeden kwiatek służy jako zapięcie sweterka.


Zużyłam całość zakupionej włóczki:
Drops Baby Merino uni colour - 50 g/175 m/ kolor 54/100% wool
szydełko 3,5
Sukieneczkę i kapelusik zrobiłam z innej włóczki, ale o tym w następnym poście:))

8 komentarzy:

  1. Piękny sweterek 😍 Małgosiu, masz wielki talent.

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosty ale bardzo ładny sweterek . Super:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię taką prostotę - szybko i łatwo się robi, a przy sporej ilości zaczętych projektów, to tym bardziej prostota jest wskazana:))
      Dziękuję bardzo:))

      Usuń
  3. Elegancja tkwi w prostocie . Sweterek jest prześliczny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W istocie - te proste rzeczy są najładniejsze - sama lubię dla siebie proste wzory w sweterkach.
      Dziękuję bardzo:))

      Usuń
  4. Masz tyle pomysłów, Małgosiu i tyle cierpliwości do szydełkowania, że aż Ci zazdroszczę :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko czasu coraz mniej, by ogarnąć wszystkie moje robótki:))
      Dziękuję, Olu.

      Usuń