piątek, 7 sierpnia 2020

Szydełkowa narzuta

Dzierganie narzuty zajęło mi ponad półtora miesiąca
 i jak na moje dziergane tempo, jest to robota ekspresowa.
Tyle samo potrzebowałam czasu, by zrobić zdjęcia,
a i tak nie są na tyle dobre, by oddać w pełni kolory włóczek,
z których zrobiłam narzutę.
W rzeczywistości barwy pasków są bardziej wyraziste.
Ważne natomiast jest to, że pozbyłam się zalegających włóczek, na które nie miałam pomysłu.
Mimo, że kłębków było co niemiara, narzuta waży raptem niecałe 1,5 kilograma.
Każdy kolor używałam na przerobienie jednego lub dwóch rzędów
w zależności jaka była grubość włóczki.
Układ kolorów był przypadkowy.
Włóczki były różne: akryl, wełna, bawełna, moher, mieszanki.
Na kolor dominujący wybrałam turkusową włóczkę Clasic,
która jeszcze mi została i z której może zrobię powłoczkę na poduszkę.
Na razie nie zaczynam, bo przecież muszę pokończyć zaległe robótki,
 które wcale mi nie ubywają.
Wymiary narzuty około 150 / 220 cm.






Wzór bardzo prosty -  rząd I - 1 oczko ścisłe i 1 oczko łańcuszka,
rząd II - nad oczkiem łańcuszka poprzedniego rzędu przerabiamy 1 oczko ścisłe,
nad oczkiem ścisłym poprzedniego rzędu - 1 oczko łańcuszka;
na rogach narzuty przerabiamy w sekwencji poprzedniego rzędu:
"1 oczko ścisłe, dwa oczka łańcuszka, 1 oczko ścisłe".
Gdybym zaczynała tę narzutę jeszcze raz pewnie robiłabym ją prosto -
efekt końcowy w tym układzie bardziej mi by się podobał;
chciałam jednak poeksperymentować i wybrałam taki układ.
Może kiedyś zrobię na prosto - szczególnie, że Basia ma ochotę na taką paskową narzutę.
Dla niej zrobiłabym już z jednego gatunku włóczki - bawełny.



7 komentarzy:

  1. wspaniała praca!!!
    podziwiam wytrwałość!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też podziwiam cierpliwość, która się bardzo opłaciła, bo narzuta jest śliczna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję; cierpliwości mi nie zabrakło, a bodźcem do dziergania było to, że pozbywałam się zapasów:))

      Usuń
  3. Bardzo ładnie się prezentuje, ogrom pracy 😘😘😘😘😘
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały ogrom pracy. Narzuta rewelacyjna a pomysł doskonały. Brawo 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wymagała cierpliwości i kontynuacji tym wzorem, bo nieraz zastanawiałam się, czy nie spruć i zacząć inaczej; udało się!
      Dziękuję bardzo:))

      Usuń