piątek, 4 lutego 2022

Kołnierzyki szydełkowe

to bardzo piękna ozdoba sukienek, bluzek, a nawet delikatnych sweterków.
Takie kołnierzyki zrobiłam dla lalek Agnieszki - każdy wydziergany innym wzorem,
który znalazłam w internetowej kopalni wzorów, jakim jest Pinterest.
Zrobiłam w sumie - za jednym zamachem - pięć kołnierzyków - 
cztery dla Agnieszki, jeden dla moich lalek - też chciały takowy mieć:))))))






ten poniżej dla moich lalek:


Kołnierzyki wydziergałam z różnej grubości kordonków, jakie miałam jeszcze w zapasie.
Wszystkie zrobiłam wiązane na łańcuszkowy sznureczek.

7 komentarzy:

  1. Śliczne te kołnierzyki od razu mi się przypomniały dawne czasy. Mam kilka jeszcze takich koronkowych kołnierzyków robionych przez moja mamę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś też dla siebie robiłam i chodziłam czy do szkoły czy do pracy; teraz przyszła kolej dla lalek:)
      Dziekuję za komentarz i odwiedzinki:))

      Usuń
  2. Cudne te kołnierzyki i trudno wybrać ,który najpiękniejszy . Świetna ozdoba sukienki,bluzki i myślę ,że takie szydełkowe kołnierzyki są ponadczasowe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze są modne; bardzo dziękuję, Bożenko:))

      Usuń
  3. ooo, ileż wspomnień wywołałaś tym postem...
    takie retrouroki nam pokazujesz...
    w podstawówce do fartuszków nosiłam
    kołnierzyki wycięte z kawałka materiału
    i fahtem richelieu ozdobionego...ech...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo ja też taki miałam z haftem richelieu; pamiętam, że przez kilka lat służył mi do ozdoby szkolnych fartuszków i sweterków, a jak nauczyłam się na szydełku, to robiłam kołnierzyki szydełkowe dla siebie, a potem dla swoich córeczek. Potem robiłam dla lalek, a te to po tylu latach przerwy.

      Usuń
    2. Ja wtedy tylko haftowalam
      Dzis bym z pewnoscia te
      kolnierzyki szydelkowala...

      Usuń