wtorek, 16 kwietnia 2019

Szydełkowa tunika - mój rubinek

Zaplanowałam ukończenie bluzki/tuniki na Niedzielę Palmową i plan zrealizowałam! 
W poniedziałek chowałam jeszcze nitki, których było sporo,
 bo podczas prucia fragmentów robótki robiły mi się zaciągnięcia.
 W sumie nad bluzką zeszło mi ponad 2 miesiące - gdyby nie te prucia, 
na pewno nie straciłabym tyle czasu i moje oczy tyle by nie ucierpiały!
Ale jest - już gotowa i to mnie bardzo cieszy, bo wreszcie na spokojnie mogę zająć się 
domowymi robótkami, które również związane są z przygotowywaniem Świąt Wielkanocnych.





Bluzka powstała z kilku wzorów, które znalazłam w internecie.
Wzór podstawowy:
 I rząd - 1 oczko ścisłe, 2 oczka łańcuszka, 1 oczko ścisłe; 
oczka ścisłe wbijane między dwoma słupkami poprzedniego rzędu.
II rząd - 2 słupki wbite pod 2 o.ł. poprzedniego rzędu.



 Wzór  ażurowy - rozpoczynający bluzkę:



Wzór przy rękawach, na dole i na przodzie bluzki:




Wzór ażurowy w reglanie i po bokach:




Tunika robiona od góry, według mojego konceptu i projektu z wykorzystaniem kilku wzorów.
Dodam, że gdyby nie moja cierpliwość i samozaparcie, 
to zapewne po tym kilkunastokrotnym pruciu,
robótka poszła by w kąt albo nawet spruta całkowicie.
Ciekawa jestem czy nie będzie się mechacić, 
czy po praniu nie wyciągnie się i nie stanie się sukienką.
Obecnie tunika sięga mi za pośladki.
W dotyku włóczka jest miękka i miła,
po założeniu nie drapie.

Włóczka to "Elian lusy" - 100 % akryl
50 g - 260 mb.
Nr koloru - 251
Szydełko nr 3
Zużyłam niecałe 7 motków - 350 g.

7 komentarzy:

  1. Pięknie wyszło, wspaniały projekt, niech się długo i z przyjemnością nosi:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zmodernizowałaś azjatycki wzór bluzeczki w lilie i wyszedł bardzo ciepły, ładny sweterek, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście wykorzystałam pierwszy segment tego projektu, o którym piszesz.
      Bardzo dziękuję:))

      Usuń
  3. Bluzka jest prześliczna. Super kolor i Twoje wykonanie. Pozdrawiam serdecznie 🌞

    OdpowiedzUsuń