poniedziałek, 5 grudnia 2022

Wariacje na temat szydełkowego wzoru

 Przeglądając zasoby wzorów szydełkowych w internecie,
natknęłam się na wzór, który schemat zamieszczam niżej.
Urzekł mnie swoją delikatnością i na sukieneczki dla moich Rubinek idealnie się nadaje 😍
Od razu wzięłam się za szydełkowanie,
żeby jak najszybciej przekuć wizualnie schemat na pierwszą sukieneczkę.
Zapas kordonków mam spory - kupiłam różne kolory, które tylko czekały,
żeby wziąć je do ręki i tworzyć, tworzyć i tworzyć 😀
Zaczęłam od koloru błękitnego i dość szybko zrobiłam górę i pierwszy segment schematu.
Przymierzyłam na lalkę i na tym pierwszym się zatrzymałam.
Spodobała mi się taka bluzeczka z baskinką. Dorobiłam tylko rękawki 
i oto pierwsza wariacja na temat wzoru gotowa:




Zapięcie z tyłu na łańcuszkowy sznureczek.

Z kolejnego kordonka powstały dwie sukieneczki
o inaczej przerobionej górze oraz o niewielkiej zmianie
w ilości oczek łańcuszka w każdym segmencie wzoru.
Dzieki temu dół sukieneczki ładnie się rozszerza.










Kolejną sukieneczkę zrobiłam z niebieskiego kordonka 
i również wprowadziłam niewielkie zmiany,
 dzięki czemu dół sukienki składa się tylko z dwóch segmentów wzoru.
Inne jest też zakończenie sukienki i rękawów niż w pozostałych kreacjach.





Zapięcia w tych sukieneczkach na guziczek.
Bardzo mi sie podoba moje dzieło (😍) i mam nadzieję, że Wam również.
Zamieszczam schemat - może ktoś z niego skorzysta:


Schemat z internetu.
Kordonki: 
Ariadna Muza 10 - 30tex6; kolor 1621 - błękit, 1587 - lila
Snehurka - 50tex3; kolor niebieski
szydełko 1,75

*
Serdecznie pozdrawiam wszystkich zaglądających do mnie:))

11 komentarzy:

  1. Świetne kreacje Małgosiu i nawet nie umiem wybrać , która najpiękniejsza dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ zrobiłaś mi frajdę tymi ubrankami dla laleczek. Piękny wzór świetnie dostosowałaś do swoich (a raczej lalkowych) potrzeb :-) Laleczki wyglądają przepięknie! Super kordonek i kolorki! Serdeczności :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Olu; wpadłam w wir szydełkowania koronkowych sukieneczek i tyle już ich zrobiłam i nadal robię - bardzo się cieszę, że i wzór i moje sukienki wg niego wydziergane podobają Ci się:))

      Usuń
  3. Najbardziej wpadła mi w oko bluzka z baskinką. :) Ale i sukienki śliczne. Najbardziej podoba mi się, jak ta ostatnia, niebieska, podkreśla oczy panienki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie - ta niebieska idealna dla modrookiej panienki:)))

      Usuń
  4. Małgosiu, prześliczne ubranka wydziergałam dla swoich małych dziewczynek. Wszystkie mi się ogromnie podobają.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *wydziergałaś- ah, ten słownik .

      Usuń
    2. Dziękuję, Marzenko miło mi ogromnie, że Ci się podobają:))

      Usuń
  5. Fajnie się pobawiłaś tym wzorkiem szydełkowym. Wszystkie sukieneczki są śliczne. Rozszerzone rękawki w szydełkowych sukienkach sama nosiłam w latach siedemdziesiątych. Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajnie i szybko przerabia się tym wzorem. Bardzo dziękuję:))

      Usuń