wtorek, 17 marca 2020

Szydełkowy sweterek z włóczki Drops Nord Mix

Szydełkowy sweterek zrobiłam tym razem dla siebie. 
Zwykle pierwszą osobą, która oglądała i podziwiała każdą zrobioną przeze mnie robótkę, był mój Tatuś; 
zabrakło mi już Jego kibicowania przy chwilach dziergania,
 niestety - nie zdążył zobaczyć końcowego efektu mojej pracy:(((( 
Skoro zatem ukończony i mam trochę zdjęć, to pora pokazać go na blogu.
 Pisałam o zmaganiach z wyborem wzoru, 
robieniem kilkakrotnym i pruciem w tych postach: tutaj i tutaj.
Gdy wreszcie wybrałam wzór i fason swetra, poszło wszystko z górki.
Sweter nabierał formy z każdym rzędem przerobionym w wolnej chwili.
Wzór najprostszy: I rząd - krzyżowane słupki
                  II rząd - oczka ścisłe
Sposób przerabiania zamieszczam na końcu postu.
Zatem najpierw zdjęcia. 
Pierwsze pochodzą z uroczystości przyznania najlepszym studentom 
stypendium Prezydenta Miasta Lublin; 
wśród nagrodzonych znalazła się moja córcia Hania - przy okazji chwalę się.
Zrobiłyśmy sobie pamiątkową sesję zdjęciową:)))
Miejsce: Trybunał Koronny w Lublinie.













Sweter można nosić na obie strony - zarówna prawa jak i lewa strona wygląda ładnie; 
jeśli pomyliłabym się w wyborze którejś z nich, nikt by nie zauważył - nawet ja sama:))
Dane techniczne:
Włóczka: Drops Nord Mix - kolor 08
45 % Alpaca, 30 % Polyamide, 20 % Wool
50 g - 170 m
szydełko nr 5

I teraz schemat przerabiania swetra:


Zaczynałam od środka tyłu - strzałki wskazują kierunek przerabiania;
gdy zrobiłam część równą szerokości szyi, odłożyłam robótkę
 i nabrałam oczka łańcuszka na prawy przód,  przerabiałam dodając oczka na dekolt,
potem znów nabrałam oczka łańcuszka na lewy przód i tak samo przerabiałam.
Gdy uzyskałam wystarczającą szerokość przodów, połączyłam z częścią tyłu.
Kontynuowałam całość jednej połowy, potem drugiej, 
aż do momentu uzyskania odpowiedniego obwodu swetra.
Złożyłam na pół, połączyłam brzegi tyłu i przodu po prawej, a potem po lewej stronie
i zaczęłam przerabiać rękawy na okrągło,
 ale po przerobionym rzędzie zmieniałam kierunek przerabiania.
Obrobiłam plisę i zrobiłam szalowy kołnierz.
Zakończyłam ozdobną bordiurą:



Sweterek czeka jeszcze pranie, choć wzdragam się przed tą czynnością, 
bo nie wiem czy nie rozciągnie się podobnie jak sweterek, który zrobiłam Basi z Merino Baby.
Na razie noszę go bez blokowania, na pranie mam czas.
Nosi się bardzo przyjemnie, mimo domieszki wełny nie "gryzie".
Jedynie muszę unikać noszenia go w deszczowe i wilgotne dni,
bo pachnie wtedy "owcą", o czym przekonałam się, gdy wyłożyłam kołnierz na kurtkę
i wyszłam na spacer właśnie w wilgotny, mżysty dzień.
No cóż - dodatek wełny robi swoje, gdybym wiedziała o tym, pewnie nie kupiłabym takiej włóczki.
Zapasy zaś muszę jakoś zagospodarować, a włóczka ta swoje odleżała.
Pozdrawiam serdecznie:))

11 komentarzy:

  1. Pięknie się ten sweterek prezentuje. Wygląda jak elegancki żakiecik. Gratuluję pięknej i mądrej córki. Pozdrawiam Cię Małgosiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję - gratulacje przekazuję również dla córci:))

      Usuń
  2. Gratuluję sukcesu Córci oraz pięknego swetra:-) Warto było się natrudzić, bo efekt jest doskonały:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak - mam to już chyba we krwi, że dotąd szukam wzoru i fasonu na sweter, dotąd pruję i na nowo dziergam, aż trafię na ten właściwy schemat. Dziękuję również w imieniu córci:))

      Usuń
  3. Zdolna i mądra Córka to wielki skarb! Gratuluję!
    Sweterek jest piękny i elegancki! Bardzo Ci w nim do twarzy, Małgosiu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby nie zapeszyć, to pociechę mam i z jednej i z drugiej córci - ale to ich zasługa, bo robią to dla siebie, a nie na poklask:))
      Cieszę się, że podoba Ci się mój sweterek - dziękuję:)

      Usuń
  4. Super fajny sweterek! Gratulacje dla córki! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. GRATULUJĘ Mamie i Córce :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny sweter i świetna córka oraz prześwietna mama, Gratuluje!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och - dziękuję bardzo w swoim i córci imieniu:))))

      Usuń